Målinger af bagkanten
Bagefter (TE) støj er en af hovedkomponenterne i selv-støj i aerofoil. Fænomenet spiller en vigtig rolle i støjgenereringen på luftfarten af luftfart, vindmøller, turbo-maskiner osv.
TE Sound bidrager til støj fra løftningsoverfladeklapper, roterende maskiner og visse turbulente dysestrømme.
Når turbulente grænselag -hvirvler kaldes forbi den bageste kant af en stor (i forhold til akustisk bølgelængde) krop, modificeres deres aeroakustiske kildeegenskaber ved kanten. Denne spredningsmekanisme producerer stærk, bredbåndsstråling til FAR Håndholdte. Hvis der er sammenhængende hvirvelkast, typisk forbundet med stumpe efterfølgende kanter og/eller høje angrebsvinkler, er tonal eller smalbåndstøj også til stede.
Mekanismen for TE -genererede støj har været et emne for forskningsinteresse gennem flere årtier. Dette er blevet behandlet både gennem målinger og matematisk modellering, som giver analytiske modeller mulighed for at forudsige TE -støj. Disse modeller forudsiger støj ved at stole på egenskaberne ved turbulens og grænselaget, der hovedsageligt beregnes ud fra opstrøms geometri og strømningsbetingelser. Eksempler på de vigtigste inputparametre for disse modeller er overfladetrykfluctuering, turbulenslængdeskalaer, konvektionshastighed og forskydningstykkelse af grænselag.
Baseret på dagens modeller er der gjort flere forsøg på at reducere støjen både ved at ændre strømmen over overfladen eller ved at ændre geometrien. Disse er blevet behandlet ved målinger i anekoiske kamre og ved hjælp af beregningsmetoder, som begge er begrænset af deres egne begrænsninger. Det er ikke let at fange de lave frekvenskomponenter af spredt støj, ofte på grund af baggrundsstråle -støj i anekoiske vindtunneler og den endelige størrelse af de anekoiske kamre. Derudover er det nødvendigt at løse trykflugterne over en lang række frekvenser på grund af den bredbåndskarakter af TE -støjen, hvilket forårsager uundgåelige vanskeligheder for fluide flow -solver. Det er derfor meget ofte vanskeligt at nøjagtigt beskrive den nøjagtige opløsning af TE -støj.
Læs mere om aeroakustiske målinger til Automotive og rumfart Testopløsninger.
Download vores Målingsmikrofoner til aeroacustics brochure.
Oplev det nye Ultra-tynd præcision (UTP) mikrofoner Med en ultra-lille formfaktor er det kun 1 mm i højden.