Målinger af grænselaget

Aeroacustics er en gren af ​​akustik, der studerer støjgenerering via enten turbulent væskebevægelse eller aerodynamiske kræfter, der interagerer med overflader.

Aeroacustics er vigtig i designet af Køretøjer, fly, vindmøller, bygninger og broer For at minimere vibrationer og støj.

Der er to støjkilder, som er vigtige, når man taler om aeroacustics-ekstern støj og aerodynamisk støj (eller pseudo-støj), se nedenfor grafik.

De grundlæggende problemer med aeroacoustics er, at de fleste testscenarier er dyre og tidskrævende, og teoretiske test baseret på beregningssoftware er vanskelige at simulere realistisk. På grund af kompleksiteten af grænselag Trykvariationer, simuleringer kræver ofte flere valideringer og korrektionsfaser.

Specifikt er det vanskeligt at kvantificere og forstå den turbulens og flow-inducerede støj (grænselagstøj) På forskellige køretøjer (fly, biler, droner) er simuleringsværktøjer langsomme og upræcise på grund af den stokastiske opførsel af turbulens, og eksperimentelle tests er dyre på grund af behovet for anchoiske vindtunneler.

Målinger af grænselaget

Hovedfokus for vindstøjtest på tværs af industrier er målinger i grænselag. Ekspecialy, i Automotive, Aerospace & Defense såvel som vedvarende energikilder, er disse typer målinger af stigende betydning. Den største interesse er at adskille det akustiske signal fra den strømningsinducerede turbulente støj. Formål spænder over kvantificering af mængden af ​​lydkraft, der udstråles fra en struktur, over lydkilde lokalisering ved hjælp af en række mikrofoner til kvantificering af de turbulente spændinger, som en struktur udsættes for.

Grundlagsteori dikterer, at målinger skal foretages nøjagtigt på overfladen af ​​strukturen, da strømmen af ​​strømmen hurtigt afviger med stigende afstand fra grænsen. Derudover skal der udvises omhu for ikke at ændre strukturen af ​​strukturen som en sådan handling kan drastisk ændre strømmen. Se nedenfor illustration.

På grund af kompleksiteten ved at måle grænselagspressetrykvariationer er det stadig meget vanskeligt at simulere aeroakustik og kræver ofte flere validerings- og korrektionsfaser. Forøgelse af beregningskraft kombineret med præcisionsmikrofoner fra GRAS tillader vindtunnel, on-road og under flyvetest. Dette hjælper med at undersøge nye bilkoncepter, verificere ydelsen af ​​innovative design gennem eksperimentelle valideringer af CFD -modeller og validere forudsigelsesmodeller.

Download voresMålingsmikrofoner til aeroacusticsbrochure.
Oplev det nye Ultra-tynd præcision (UTP) mikrofoner Med en ultra-lille formfaktor er det kun 1 mm i højden.